09214286013 ~ 09214284773
0

استراتژی بازاریابی محتوا (تصمیم گیری و انتخاب، تحلیل و بررسی)

استراتژی بازاریابی محتوا

به کمک یک استراتژی مناسب برای بازاریابی محتوا می توانید به مخطابین هدف خود دست پیدا کنید. روش های زیادی برای بازاریابی محتوا و در نتیجه افزایش فروش، برندسازی و ارتباط موثر با مشتری وجود دارد. در ادامه به مراحل طراحی یک برنامه موثر برای بازاریابی محتوا می پردازیم. پس با ما همراه باشید.

گام های طراحی بهترین استراتژی بازاریابی محتوا

برای شروع کار مشخص کنید چه نوع محتوایی برای کسب و کار شما و مخاطبینتان مناسب است. سپس شروع به طراحی برنامه ای استراتژیک برای بازاریابی محتوای خود کنید تا بتوانید محصولات و خدمات خود را به فروش برسانید. مراحل طراحی این برنامه ریزی به ترتیب زیر است:

اهداف خود را پیدا کنید

اولین قدم در استراتژی بازاریابی محتوا، این است که اهداف خود را مشخص کنید. این اهداف باید مختص کسب و کار شما باشد. بیایید چند نمونه از این اهداف را بررسی کنیم.

  • می توانید آگاهی از برندتان را بهبود ببخشید.
  • مخاطبان خود را افزایش دهید.
  • درامد خود را بیشتر کنید.
  • وفاداری مخطبان نسبت به کسب و کارتان را بهبود بخشید.
  • ارتباط و اعتماد بیشتری بین خود و مشتریانتان ایجاد کنید.
  • شرکای استراتژی را به سمت خود جذب کنید.

استراتژی بازاریابی محتوا

شاخص کلیدی اهداف خود را تعیین کنید

در مرحله بعد می بایست شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) را برای اهداف مشخص شده، تعیین کنید. KPIها در واقع داده های قابل اندازه گیری هستند که می توانید به کمک آن ها عملکرد واقعی خود در برابر هدفتان را مشخص کنید. برای مثال این شاخص ها می توانند:

  • هدف: افزایش آگاهی از برند
    شاخص KPI: ترافیک سایت، دنبال کنندگان شبکه های مجازی، ثبت نام های داخل سایت و …
  • هدف : افزایش درامد
    شاخص KPI: فروش روزانه، ترافیک سایت
  • هدف: وفاداری به برند
    شاخص KPI: بازگشت مشتری، بررسی محصول، ارجاع محصول
  • هدف: درگیر کردن مخاطب با محتوا
    شاخص KPI: تعداد پسندها (Like)، اشتراک گذاری ها (Share)، دنبال کنندگان(Followers) و …
  • هدف: جذب شرکای تجاری
    شاخص KPI: مشارکتهای جدید، بک لینک ها و …

نوع محتوای خود را مشخص کنید

در این مرحله، نوع محتوای خود را انتخاب کنید. برای انجام این کار، در مورد مخاطبین هدف خود و مشتریانتان خوب فکر کنید. سوالات زیر می تواند به شما در انتخاب نوع محتوا و شناخت مخاطب کمک کند.

  • مخاطبین چه نیازی به شما دارند ؟
  • مخاطبانتان با چه چالش هایی روبرو هستند؟
  • چرا آن ها به کدام محصول یا خدمات شما نیاز دارند؟
  • شما چگونه می توانید به آن ها کمک کنید؟

با جواب دادن به این سوالات و آشنایی با انواع محتوا می توانید نوع محتوای خود را انتخاب کنید و آن را با کاربران و مخاطبان خود به اشتراک بگذارید.

استراتژی بازاریابی محتوا

کانال های ارتباط با مخاطبانتان را ایجاد کنید

پس از تصمیم گیری درباره نوع محتوایی که می خواهید برایش بازاریابی کنید، وقت آن رسیده که کانال های انتشار محتوای خود را مشخص کنید. هر نوع محتوایی بستر خاص خود را برای انتشار دارد. به عنوان مثال اگر در زمینه تولید محتوای تصویری فعالیت می کنید، بهتر است از اینستاگرام استفاده کنید.

با این حال برخی از این کانال های ارتباطی آن قدرها هم راحت انتخاب نمی شوند. اگر به فکر استفاده از شبکه های اجتماعی هستید، باید تصمیم بگیرید که کدام یک مناسب محتوای شماست. اینستاگرام، فیسبوک، توئیتر و … از جمله شبکه های اجتماعی پر طرفدار هستند.

بودجه مورد نیاز خود را تامین کنید

اکنون نوبت به بودجه بازاریابیتان رسیده است. نوع محتوای خود و کانالی که قصد انتشارش را دارید خوب بررسی کنید. پاسخ به سوال های زیر می تواند شما را در مشخص کردن بودجه مورد نیازتان یاری کند.

  • آیا برای تولید محتوا باید تجهیزات خاصی خریداری نمایید ( تجهیزات مربوط به فیلم برداری، ضبط صدا و … )
  • آیا نیاز به استخدام تیم طراحی محتوای دارید؟ ( نویسنده، ویراستارف طراح گرافیک و … )
  • آیا باید برای تبلیغات هزینه بپردازید؟
  • آیا برای بررسی آمارها و داده نیاز به ابزار خاصی دارید ؟

وقتی به این سوالات پاسخ دهید متوجه می شوید که این موارد تا چه اندازه روی بودجه شما تاثیر گذار هستند. ممکن است این مقدار بیشتر از تصورات شما باشد. پس با دقت بودجه خود را مشخص کنید.

استراتژی بازاریابی محتوا

محتوای خود را طراحی کرده و منتشر کنید

حال باید محتوای خود را تولید کنید و به انتشار آن بپردازید. برای اینکه بتوانید به طور مداوم محتوا تولید کنید، برنامه ریزی دقیقی ترتیب دهید و تیم خود را برای انتشار به موقع آن ها هدایت کنید.

آمارها و داده ها را تحلیل کنید

در آخر می بایست نتیجه تولید محتوای خود را بررسی کنید. این امر کمک می کند تا بتوانید برای بازاریابی محتوا و دستیابی به کاربران بیشتر، تغییرات لازم را ایجاد کنید. اهداف و شاخص های خود را که مشخص کرده بودید بررسی کنید تا ببینید تا چه حد موفق عمل کرده اید. آیا به اهداف خود رسیده اید؟ یا فاصله دوری تا رسیدن به آن ها دارید ؟

با اجرای این ۷ مرحله حیاتی در طراحی یک برنامه مؤثر می توانید در کسب و کار خود و مخصوصا در زمینه بازاریابی محتوا به موفقیت برسید. برای این کار عجله نکنید. ساعت ها و روزها برای تحقیقات خود وقت صرف کنید تا بتوانید بهترین تصمیم گیری را در هر مرحله انجام دهید. تیم پشتیبانی آتیوا هواره درمسیر تولید و بازاریابی محتوا در کنار شما عزیزان است، فقط کافیست با ما تماس بگیرید.

استراتژی شما برای بازاریابی محتوا چیست ؟!

آیا فکر میکنید برای بازاریابی محتوا مراحل دیگری نیز وجود دارد؟ یا اینکه تجربه ای دراین زمینه دارید؟ لطفا نظرات خود را درباره طراحی یک استراتژی موثر بازاریابی محتوا با ما و کاربران آتیوا در میان بگذارید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *