0
09214286013 ~ 09214284773

بازاریابی محتوا چیست (چرایی، راهکارها و اصول)

بازاریابی محتوا چیست

بازاریابی محتوا چیست ؟ در این مقاله قصد داریم مفاهیم اولیه بازاریابی محتوا را برای شما عزیزان شرح دهیم تا بتوانید در کسب و کار خود از این شیوه مدرن در جذب مخاطب و افزایش فروش کمک بگیرید.

بازاریابی محتوا چیست ؟

بازاریابی محتوا شامل فرایند برنامه ریزی، تولید، توزیع، اشتراک گذاری و انتشار محتوا برای دستیابی به مخاطبین هدف شماست. به عنوان یک کسب و کار، این تاکتیک، در بهبود آگاهی کاربران از برندتان، افزایش فروش و ارتباط موثر مخاطبینتان کمک می کند.

چرا بازاریابی محتوا مهم است ؟!

روش سنتی تبلیغات و بازاریابی دیگر مانند گذشته در جذب کاربر مؤثر نیست. در مقابل بازاریابی محتوا به روشی رایج برای انواع کسب و کارها تبدیل شده است. علاوه بر اینکه بازاریابی محتوا شما را در دسترسی گسترده ای قرار می دهد و مخاطبین بیشتری را به سمت کسب و کار شما جذب می کند، از مزایای دیگری نیز برخوردار است.

  • شما می توانید با طراحی انواع محتوا، درباره محصولات و خدمات خود، مخاطبان هدف خود را مطلع کنید.
  • تولید یک محتوا مفید می تواند ارتباط مؤثری بین شما و کاربرانتان ایجاد کند.
  • تولید محتوا باعث می شود که مخاطب متوجه شود محصولات و خدمات شما کدام یک از چالش ها و مشکلاتش را بر طرف می کند.

اکنون که متوجه شدید چرا باید در کسب و کار خود روی بازاریابی محتوا سرمایه گذاری کنید.

بازاریابی محتوا چیست

چه راه هایی برای بازرایابی محتوا وجود دارد ؟!

بازاریابی محتوا ممکن است به روش های محتلفی صورت پذیرد. این شما هستید که با توجه به نیاز مخاطب یکی از آن ها ر ابر میگزینید. در بخش بعدی استراتژی های رایج در طراحی یک برنامه موفق بازاریابی را برای شما عزیزان بیان خواهیم کرد. اما در این بخش می خواهیم شما را با انواع بازاریابی محتوا بیشتر آشنا کنیم.

  •  به کمک انتشار در شبکه های اجتماعی: استفاده از شبکه های اجتماعی ( اینستاگرام، تلگرام، فیسبوک و … ) و انتشار محتوای تولید شده در پلتفرم های پر مخاطب.
  •  به کمک طراحی اینفوگرافی ها: طراحی اینفوگرافی به درک بهتر موضوع کمک شایانی می کند. اینفوگرافی ها از جمله بهترین انواع محتواهای تصویری هستند که کاربر با مشاهده آن ها می تواند به راحتی به موضوع کسب و کاران پی ببرد.
  •  به کمک وبلاگ نویسی: انتشار محتوای شما در قالب یک وبسایت (آموزشی،خدماتی و …) می تواند بازار گسترده ای از مخاطبان را در اختیارتان قرار دهد.
  •  به روش تولیدپادکست: پادکست ها امروزه به یکی از رایج ترین انواع بازاریابی محتوا تبدیل شده اند. تولید پادکست برای شما آسان است و کاربر نیز می تواند به راحتی به آن ها گوش دهد و از محتوا آن لذت ببرد.
  •  به کمک تولید محتوای ویدیویی: تعداد زیادی از کاربران در اینترنت، از سایت های یوتیوب و آپارات استفاده می کنند. پس برای شما به عنوان یک کسب و کار واجب است محصولات و خدمات خود را حتما خود را در این سایت های پر مخاطب به نمایش بگذارید.
  •  به روش سنتی تبلیغات: اگر چه روش سنتی تبلیغات کم کم جای خود را به بازرایابی محتوا می دهد، اما همچنان می تواند به این روش در جذب مخاطب حداکثری کمک کند.

روش هایی که در بالا به آن ها اشاره شد تنها برای آشنایی شما عزیزان با این روش های بازاریابی محتوا بود. اگر تمایل دارید بیشتر درباره آن ها بدانید پیشنهاد میکنیم مقاله، انواع روش های بازاریابی محتوا ( با ذکر مثال ) را مطالعه کنید.

در ادامه به ذکر ۷ مورد طلایی برای طراحی یک برنامه برای بازاریابی موفق محتوا می پردازیم. انجام این روش ها می تواند به شما در شناخته شدن و افزایش  فروشتان کمک کند.

بازاریابی محتوا چیست

۷ اصل مهم در طراحی برنامه بازاریابی محتوا چیست ؟!

  1. اهداف خود را مشخص کنید.
  2. شاخص های کلیدی (KPI) مربوط به این اهداف را بیابید.
  3. نوع محتوای خود را با توجه به توانایی های خود و نیاز کاربران انتخاب کنید.
  4. بستر مناسبی برای انتشار محتوای خود بر گزینید.
  5. بودجه ی مشخصی برای کار خود تعیین کنید.
  6. به تولید و انتشار محتوای خود بپردازید.
  7. به تحلیل آمارها و نتایج بپردازید.

رعایت این ۷ اصل مهم تضمینی برای موفقیت شما در بازار جذب مخاطب است. اگر می خواهید با این اصول کاربردی بیشتر آشنا شوید حتما به مقاله استراتژی بازاریابی محتوا سری بزنید. به یاد داشته باشید تیم مشاوران آتیوا در این مسیر همواره با شما خواهند بود. کافیست با ما تماس بگیرید.

بازاریابی محتوا چیست

شما چه فکر میکنید؟

اگر به عنوان یک بازاریاب حرفه ای در حال خواندن این مقاله هستید لطفا نظرات و تجربیات خود را با این شیوه بازاریابی با مخاطبان آتیوا در میان بگذارید. اما اگر تازه قصد دارید در این باره بدانید، برایمان بنویسید که شما درباره این نوع بازاریابی چه فکر میکنید ؟

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *