0
09214286013 ~ 09214284773

ابزار دیجیتال مارکتینگ (روشهای بهینه سازی و بازاریابی محتوا)

ابزار دیجیتال مارکتینگ

برای اینکه در دنیای دیجیتال مارکتینگ قدم بردارید، می بایست روش ها و ابزار دیجیتال مارکتینگ را خوب بشناسید. تیم آتیوا در این مقاله به بررسی مهمترین ابزارها در این زمینه پرداخته است. پس با ما همراه باشید.

روشها و ابزار دیجیتال مارکتینگ به مخاطبانتان بستگی دارد. این که بیشتر وقت خود را کجا و چگونه می گذرانند دو سوال حیاتی است که باید پاسخ آن را بیابید. با توجه به این پاسخ می توانید ابزار کارامد بازاریابی خود را انتخاب کنید. در ادامه این روش های و بازرا را برایتان معرفی می کنیم.

بهینه سازی محتوا برای موتورهای جست و جو (SEO)

فرایند بهینه سازی محتوای وبسایت (SEO) برای این است که سایت شما بتواند بالاترین نتایج را در موتورهای جستجو کسب کند. در اینصورت است که میزان ترافیک طبیعی سایتتان افزایش می یابد. وبسایت و وبلاگ های مخصوص کسب و کار از جمله بستر هایی هستند که باید در آن ها به سئوی مطالب خود بپردازید.

ابزار دیجیتال مارکتینگ

روش هایی که برای سئوی محتوای سایت وجود دارد شامل موارد زیر است:

۱- On page SEO:

تمرکز این نوع سئو بر محتوای داخل سایت است. با تحقیق روی کلمات کلیدی مناسب، سعی کنید به سوالات مخاطبینتان پاسخ دهید و محتوایی تولید کنید که به رفع چالش های آن ها بپردازد. در اینصورت به راحتی می توانید در بالاترین نتایج موتورهای جست و جو قرار بگیرید.

۲- Off page SEO:

این روش سئو روی عواملی متمرکز است که خارج از سایت خود انجام می دهید. حتما با خود فکر میکنید عوامل خارجی چه تاثیری می توانند در رتبه سایت شما داشته باشند! پیوندهای ورودی یا بک لینک ها ( Back Link ) از جمله مهمترین اقداماتی است که تاثیر فوق العاده ای در جذب مخاطب و افزایش رتبه سایت شما خواهد داشت. دقت کنید سایت هایی که به شما لینک می دهند، خود نیز رتبه های بالایی داشته باشند و تا حد امکان به موضوع کسب و کارتان مرتبط باشند.

 

۳- سئوی فنی:

این روش سئو بر روی ساختار فنی سایت شما و اینکه چگونه کدگذار شده باشد، متمرکز است. فشرده سازی تصاویر موجود در سایت، سرعت بارگزاری مطالب، بهینه سازی فایل های css و … عواملی تاثیر گذار در این نوع سئو می باشند.

بازاریابی محتوا

این اصطلاح به معنی تولید و طراحی یک محتوای مفید به منظور آگاهی بخشی به مخاطبان، شناساندن برند، رشد ترافیک سایت و در نهایت جذب مخاطب بیشتر است. از جمله کانال هایی که می توانید در آن ها به تولید محتوا بپردازید شامل :

۱- پست های سایت و وبلاگ:

نوشتن و انتشار مقالات در سایتی که برای کسب و کار خود طراحی کرده اید، به شما کمک می کند تا تخصص خود را به مخاطبانتان نشان دهید و در نتیجه ترافیک طبیعی سایت خود را نیز افزایش دهید.

۲- کتاب های الکترونیکی :

با طراحی کتابهای الکترونیکی می تواند آموزش های بیشتری و تخصصی تری را به مخاطبانتان عرضه کند. یک کتاب می تواند چندین صفحه باشد و چندین مبحث علمی را در خود جای دهد در حالی که پست های یک وبسایت نباید از یک میزان فراتر روند زیرا باعث خسته شدن مخاطب و نتیجه ی عکس می شود.با طراحی کتاب های الکترونیکی می توانید برای آن دسته از مخاطبین خاصی که دارید، محتوای تخصصی تری تولید کنید .

۳- اینفوگرافیک ها:

گاهی اوقات خوانندگان می خواهند موضوع مورد نظر خود را ببینند، نه اینکه بخوانند! و این یعنی تولید محتوای تصویری. اینفوگرافی ها از جمله پرطرفدار ترین نوع محتواهای تصویری هستند که به بازدیدکنندگان وبسایت کمک می کنند تا مفهومی که می خواهید برسانید را تجسم کنند.

بازاریابی شبکه های اجتماعی

فعالیت موثر در شبکه های اجتماعی باعث افزایش آگاهی مخاطب از کسب و کارتان و در نتیجه افزایش تعداد کاربران و میزان فروشتان می شود. از جمله شبکه هایی که می توانید در آن ها فعالیت کنید می توان به اینستاگرام، فیسبوک، توئیتر، لینکدین، تلگرام ، اشاره کرد.

سعی کنید در این زمینه با برنامه عمل کنید، ابتدا بررسی کنید مخاطبانتان در کدام شبکه ی اجتماعی بیشتر وقت خود را سپری می کنند. سپس تحقیق کنید در ان شبکه چه نوع محتوایی بازخورد بهتری دارد. برای مثال اینستاگرام برای تهیه محتوای متنی مناسب نیست یا در توئیتر نمی توان بیش از چند خط نوشت.

بازاریابی به روش PPC

pay per click ( پرداخت به ازای هر کلیک) یکی روش نوین و کارآمد در بازاریابی است که ترافیک زیادی را برای سایت شما رقم می زند. روش کار به این صورت است که به ازای هر کلیک روی لینک سایت شما، به تبلیغ کننده هزینه ای پرداخت می کنید. یکی از رایج ترین این تبلیغات، تبلیغات گوگل است که به شما این امکان را می دهد که در صدر نتایج دیده شوید و به ازای هر ورودی به سایت خود، به گوگل پول پرداخت کنید. این امکان در توئیتر و فیسبوک نیز وجود دارد.

بازاریابی ایمیلی

کسب و کارها از بازاریابی ایمیلی به عنوان راهی برای برقراری ارتباط با مخاطبین خود استفاده می کنند. ایمیل اغلب برای تبلیغات ، تخفیفها و رویدادها و همچنین برای جذب مخاطب و هدایتش به سایت اصلی استفاده می شود. انواع ایمیل هایی که ممکن است در یک کمپین بازرایابی ارسال شوند، شامل ایمیل های اشتراک محتوا، خبرنامه، تخفیف ویژه اعضا و … باشد.

همانطور که در ابتدای مقاله بیان کردیم شما می بایست با توجه به نیازهای مخاطبینتان، برنامه ریزی مربوط به بازاریابی دیجیتال خود را تهیه کنید. آموزش های مربوط به بازاریابی را خوب مطالعه کنید و اگر در تهیه این استراتژی به مشکلی برخوردید با مشاوران آنلاین آتیوا تماس بگیرید.

چه روش هایی برای بازاریابی دیجیتال می شناسید؟

علاوه بر ابزار دیجیتال مارکتینگ که در بالا ذکر شد، شما چه روش های دیگری برای بازاریابی دیجیتال می شناسید؟ اگر در این زمینه تجربه ای دارید که فکر میکنید می تواند به سایر کاربران کمک کند لطفا با ما در میان بگذارید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *