09214286013 ~ 09214284773
0

آموزش تولید محتوا در اینستاگرام (تکنیک ۱۱ قدم طلایی اینستاگرام)

آموزش تولید محتوا در اینستاگرام

شهرت ، ثروت و شادی صفت هائی هستند که همه انسانها برای داشتن آن ها و در نتیجه افزایش آن ها در زندگی خود بسیار تلاش می کنند . این روزها شبکه های اجتماعی نقش قابل توجه و تعیین کننده ای در زندگی بشر دارند. از منظر های اقتصادی گرفته تا هیجان های معروف شدن ، همه را می توانید با شبکه اجتماعی اینستاگرام تجربه نمائید. تا انتهای آموزش تولید محتوا در اینستاگرام با ما همراه باشید تا آموزش تولید محتوا در اینستا را به خوبی بیاموزید.

۱- ابتدا یاد بگیرید

برای تولید یک محتوای جذاب و قابل توجه ، به تصاویر گویا ، باکیفیت و واضح نیاز دارید . در حال حاضر برنامه ها و نرم افزار های فراوانی وجود دارند که به کمک آن ها به راحتی می توانید یک بانک عکس ساده و شفاف برای محتواهای خود بسازید . اگر طرح خود را یک صفحه پر از نقطه در نظر بگیرید بدون شک تصاویر اولین نقطه ای هستند که در آن به چشم می آیند . علاوه بر آن ، تاثیر آنچه در نگاه مخاطب می نشیند بر احساس و اشتیاق او نسبت به محتوای شما و ترغیب به ادامه توجه به آن غیر قابل انکار است . پس به سراغ حرفه ای ترین نرم افزار ها و برترین ابزار های مورد نیاز خود رفته و آن ها را خوب یاد بگیرید .

۲- تصاویر را در اندازه های مناسب به کار ببرید

تصاویر با کیفیتی که بیننده را مجذوب خود  می کنند ، اگر بریده شوند ، نصفه آپلود شوند یا دچار مشکل شوند و اینستا گرام آن ها را به انتخاب خودش کوچک کند نتیجه ای چند برابر بدتر از یک محتوای بدون عکس را برای شما به ارمقان خواهند آورد . عرض و طول تصاویر در اینستاگرام حداقل باید ۱۰۸۰×۱۰۸۰ باشد، هرچند اینستاگرام تصاویر را ۶۱۲×۶۱۲ پیکسل نشان می دهد . به طور خاص ابعاد تصاویر افقی ۱۰۸۰×۵۶۶ پیکسل و ابعاد تصاویر عمودی ۱۰۸۰× ۱۳۵۰ پیکسل می باشد . ابزار هائی که می توانید از آن ها برای ویرایش و اندازه گیری عکس ها استفاده کنید عبارتند از : Snapseed ، +camera ، Overgram ، Pic stitch

آموزش تولید محتوا در اینستاگرام

۳- بهترین زمان را برای ارسال پست های خود انتخاب کنید

با توجه به نوع مخاطبان خود ، موضوع کلی محتواهایتان و بیننده های احتمالی، یک استراتژی زمانی بر پایه آزمون و خطا طراحی کنید. با تکرار این بررسی، زمانی را که هر عکس ، نوشته یا ویدئو بیش ترین استقبال یا بازدید را دارد بیابید و پست های خود را طبق آن به اشتراک بگذارید. برای مثال در ساعات غیر کاری نسبت به ساعات کاری بازدید بیش تری خواهید داشت. یا مثلا روز های تعطیل یا در مناسبت های خاص مخاطبان شما بیش تر خواهند بود.

۴- طبق یک نظم و قاعده خاص محتواهای خود را به اشتراک بگذارید

اینکه یک روز ده پست و یک روز هیچ پستی به اشتراک نگذارید از جذابیت کار شما کم کرده و سبب کلافه شدن و خستگی مخاطب می شود . تعادل را رعایت کنید و طبق برنامه ای که از قبل اعلام کرده یا برای خود در نظر گرفته اید محتواهای خود را انتشار دهید و با تاکید و پیوستگی کار خود را به طور جدی ادامه دهید و صبور باشید .

۵- چند گروه را حتما فالو کنید

افراد شبیه به خودتان و کسانی که علاقه ای مشابه شما دارند را پیدا کرده و فالو کنید . از دنبال کردن اینفلونسر های حوزه تخصصی خود نیز غافل نشوید . دنبال کردن افراد مشهور و پر مخاطب نیز بی فایده نخواهد بود . اما مراقب باشید . پیج هائی هم هستند که ریسک زیادی به دنبال داشته و دنبال نکردن آن ها بهتر است . یک راه برای پیدا کردن این افراد استفاده از هشتگ های خاص کسب و کار یا هدفتان و جست و جوی آن ها در اینستاگرام است .

آموزش تولید محتوا در اینستاگرام

۶- یک شبکه از لینک های گوناگون داشته باشید

اگر از چند شبکه اجتماعی گوناگون استفاده می کنید یا چند حساب کاربری متفاوت دارید هر چند وقت یکبار به پست های خود از دیگر صفحه هایتان لینک بدهید . با اینکار نه تنها تنوع و جذابیت بیش تری برای مخاطب ایجاد می کنید بلکه می توانید تعدادی از مخاطبان خود را از یک صفحه به صفحه های دیگر خود هدایت نمائید .

۷- یک تم یا متد خاص و ثابت برای عکس ها و محتواهایتان در نظر بگیرید

استفاده از یک فیلتر مشخص باعث می شود مخاطب هرجا که قاب های شما را ببیند متوجه شود که آن به شما یا برند شما تعلق دارد . با این کار طبق گزارش Refinery29 شانس دیده شدن عکستان تا ۲۱% و احتمال کامنت گذاری را ۴۵% افزایش دهید . به علاوه این کار سبب یک دست شدن صفحه اتان و جلوگیری از بهم ریختگی ذهن مخاطب می شود . استفاده از عکس های سیاه و سفید یا فیلتر هائی که شدت رنگ را افزایش می دهند جذابیت کار شما را برای بیننده کاهش داده و حس بدی در او خلق می کند .

۸- کنجکاوی مخاطب را تحریک کنید

کنجکاوی از آن حس هائی است که نباید دست کم گرفته شود . قدرت فوق العاده ای در جلب توجه دارد و می توان گفت به اصطلاح اشتها بر انگیز است و لذتی شیرین را به کام بیننده می چشاند . یک راه برای قلقلک دادن کنجکاوی مخاطب استفاده از تصاویر Banner Images یا به صورت پازلی و قطعه ای در زمان های متوالی و معین است . Banner و Giant Square ابزار هائی هستند که می توانید بدین منظور از آن ها استفاده نمائید .

۹- به اصل تنوع اهمیت دهید

هرازگاهی یک ویدئو جالب منتشر کنید یا محتوائی متفاوت تر از همیشه به اشتراک بگذارید . این کار درست مثل آن است که در یک جعبه از مداد های زرد رنگ یک مداد قرمز قرار دهید . داشتن یک اصل برنامه ریزی شده دلیل نمی شود از قدرت ویدئو ها استفاده نکنید .

۱۰ – استوری ها پل های صمیمیت هستند

هرچه صمیمیت بیش تری با مخاطبانتان داشته باشید کارهایتان بیش تر و عمیق تر بر دلشان خواهد نشست . و آن چه دلنشین تر باشد رنگ و لعابش در ذهن پر رنگ تر خواهد بود. برای مثال با گذاشتن استوری از پشت صحنه کار هایتان می توانید ارتباط راحت تری با مخاطب برقرار نمائید . پشت صحنه ها از هر کار و حرفه و سبک زندگی و علاقه ای که باشند هیجان انگیز خواهند بود.

آموزش تولید محتوا در اینستاگرام

۱۱- هیچ کس از جایزه گرفتن بدش نمی آید

مسابقه های شفاف و صادقانه برگزار کنید و از مخاطب هایتان بخواهید با برند یا نشان شما هشتک بگذارند . این هشتگ های مختص به شما باعث می شوند مخاطب هرجا آن ها را دید به یاد شما بیافتد . جایزه و مسابقه از آن منبع های پر قدرت برای خلق حس رغبت و اشتیاق در وجود مخاطب هستند و انگیزه می آفرینند .

کافی است به جای تلف کردن وقتتان با گشت و گذار بیهوده در اینستاگرام ، هدفمند عمل کرده و محتواهای حرفه ای تولید کنید. ابتدا به خوبی آموزش تولید محتوا در اینستا را بیاموزید.  شاید با دیدن کلمه حرفه ای فکر کنید کار خیلی سختی پیش رو خواهید داشت اما واقعیت این است که کسب مهارت جدید دشوار نخواهد بوداگر آن را به دقت یاد بگیرید . با تکنیک های ساده ای که در بالا به آن اشاره کردیم ، به راحتی درآمد کسب کنید و لایک ها ، فالوور ها و بازدید های پیج خود را افزایش دهید. تیم پشتیبانی آتیوا مانند همیشه برای کمک به شما عزیزان و بر طرف کردن سوالات مربوط به  آموزش تولید محتوا در اینستا آماده است.

 

شما از چه ترفندی برای موفق شدن در اینستاگرام استفاده می کنید ؟

روش هایی که در بالا گفته شد ، معمولترین روش ها برای موفقیت در اینستاگرام است. اما افرادی که به صورت تخصصی در این حوزه فعالیت می کنند ممکن است تجارب مختلفی در استفاده از آن ها داشته باشند. شما چگونه آموزش تولید محتوا در اینستا را فرا گرفتید ؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را درباره ی روش های خودتان برای موفقیت در اینستاگرام با ما و سایر کاربران آتیوا در میان بگذارید.

دیدگاه کاربران
  • Kelley 4 آگوست 2020

    بسیار پست مفیدی نوشتید. مرسی از شما

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *