09214286013 ~ 09214284773
0

ویژگی محتوای تصویری خوب (چگونه بهترین باشیم؟!)

ویژگی محتوای تصویری خوب

ما در این مقاله قصد داریم تا به صورت جامع و مختصر به بیان ویژگی محتوای تصویری خوب بپردازیم؛ پس در ادامه با آتیوا همراه باشید.

۵ ویژگی محتوای تصویری خوب !!!

چه در حال راه اندازی یک کسب و کار جدید باشید و یا برنامه ریزی برای ارائه یک کنفرانس، کیفیت محتوای تصویری که استفاده می کنید می تواند عامل شکست یا پیروزی شما باشد. اما چگونه می توان اطمینان حاصل کرد که محتوای تولید شده ارزش و پیام واقعی خود را به مخاطب می رساند؟

۱- متن کمتر، محتوای بهتر

محتوای متنی همواره مخاطبین خاص خود را دارد اما در مطالعات جدیدی که توسط شرکت بازاریابی siege Media روی ۱۰۰۰ مورد از پربازدیدترین اینفوگرافی ها صورت گرفته نشان می دهد که به طور متوسط تعداد کلمات موجود در آن ها فقط ۳۹۶ کلمه بوده است. حتما می پرسید چرا اینقدر کم!! در نظر داشته باشید که مخاطبان تنها ۲۰ درصد از صفحاتی که ۶۰۰ کلمه یا بیشتر دارند را مشاهده می کنند. شما فرصت زیادی برای جلب توجه مخاطبانتان ندارید. تصاویر مناسب باعث می شوند مخاطبان در صفحه شما بماند، توجه شان جلب شود و مطالبتان را به اشتراک بگذارند.

در محتواهای تصویری خود سعی کنید از کلمات کمتری استفاده کنید و پیام مورد نظر خود را بیشتر به کمک تصویر به مخاطب منتقل کنید. برای مثال تبلیغ یک پور ماشین لباسشویی را در نظر بگیرید. اگر این شرکت در تبلیغ خود از تصویر خلاقانه یک لباس کثیف و یک لباس تمیز لباس استفاده کند بهتر است یا ۲۰ خط درباره ی محصول خود بنویسد؟ این مثال در همه انواع کسب و کارها صادق است.

ویژگی محتوای تصویری خوب

۲- طراحی سفارشی

چه احساسی به شما دست می دهد اگر مخاطبانتان با دیدن محتوای تصویری شما فکر کنند که در حال تماشای یک محتوای ضعیف و مبهم هستند؟ قطعا عصبانی خواهند شد! اما راه حل چیست؟

طراحی سخصی سازی شده مخصوص محتوای خود را ایجاد کنید. ممکن است در ابتدا طراحی یک محتوای تصویری سفارشی سخت و حتی گرانقیمت به نظر برسد. اما وقتی که مخاطبینتان، برند و محتوای شما را با کیفیت و ملموس ببینند قطعا بیشتر به سمت شما جلب خواهند شد و این یعنی موفقیت بیشتر.

تصاویری که به صورت سفارشی طراحی شده باشند، منحصرا متعلق به شما هستند و در ذهن مخاطب یک برند قوی را تداعی می کند. بنابراین سعی کنید از المان های اختصاصی و مرتبط در تولید محتوای خود استفاده کنید. تصاویر مختلف را با هم ترکیب کنید تا بتوانید محتوای جدیدی خلق کنید.

۳- هارمونی رنگ ها و المان ها

ترکیب رنگ یک محتوای تصویری شاید مهمترین ویژگی آن باشد. به بررسی که siege media انجام شده است دقت کنید. ۷۳ درصد از محبوب ترین اینفوگرافیک ها از یک طرح رنگی استفاده کرده اند. دلیل این امر واضح است. تصاویری که در آن ها از رنگ های زیادی استفاده شده باشد، شلوغ و مبهم به نظر می رسند. طرح های تک رنگ یا آن هایی که هارمونی رنگ ها را رعایت می کنند چشم نوازترند.

استفاده از فونت ها و استایل های متناسب در یک محتوای تصویری هم به اندازه رنگ ها اهمیت دارد. رعایت کردن نکات فوق می تواند به مخاطب این پیام را برساند که برای او ارزش ویژه ای قائل هستید.

برای تولید محتوای تصویری سعی کنید از نرم افزارهای مناسبی استفاده کنید تا بهترین تصویر ممکن را در اختیار مخاطبینتان قرار دهید. نرم افزار فتوشاپ  در این زمینه جزو بهترین نرم افزارها می باشد و کاربران زیادی برای تولید پروزه های خود از آن استفاده می کنند.

ویژگی محتوای تصویری خوب

 

۴- انتقال سریع پیام

شما فقط چند ثانیه و در حد چند کلمه برای متقاعد کردن مخاطبانتان فرصت دارید، تا جذب محتوایتان شوند. بر اساس گزارش های فیسبوک، کاربران فقط ۳ ثانیه اول ویدیوهای تبلیغاتی را مشاهده می کنند!!

پس سعی کنید خیلی کوتاه و مختصر پیام مورد نظر خود را به مخاطب منتقل کنید.

۵- بستر مناسب انتشار محتوا

کاربران linkedin به طور متوسط ۵۰۲ کلمه را در یک طرح اینفوگرافیک می خوانند اما مخاطبان pinterest تحمل خواندن متن را ندارند. بر اساس آخرین بررسی ها اینفوگرافیک های مرتبط با سلامت بهترین عملکرد را در فیسبوک و پینترست دارند و محتواهای تجاری در لینکدین و توئیتر موفق تر هستند.

اما چرا باید به این تفاوت ها توجه کرد؟

اگر محتوای تصویری مناسب اینستاگرام طراحی کرده اید و همان را در صفحه فیس بوک خود منتشر کنید، احتمال اینکه شکست بخورید زیاد است! اینستاگرام محدودیت زمان برای فیلم ها دارد که فقط میتوان فیلم های ۱ دقیقه ای در آن منتشر کرد و این ممکن است در سایر شبکه های مجازی متفاوت باشد. اگر فرمت محتوای تصویری شما(ابعاد تصویر،کیفیت تصویر و … ) به خوبی نمایش داده نشود، ممکن است مخاطب خود را از دست بدهید.

دقت کنید که در چه بستری می خواهید محتوای خود را منتشر کنید و طبق قوانین همان جا به تولید محتوا بپردازید. به لحن، جمله بندی و ارائه بصری محتوای خود توجه کنید، تمام این عوامل بسته به محل انتشار محتوای شما متفاوت هستند.

ما در آتیوا بخشی را به فایل های لایه باز محتواهای تصویری که با نرم افزار فتوشاپ طراحی میشوند اختصتص داده ایم که به راحتی می توانید آن ها را دانلود کرده و مناسب موضوع مورد نظر خود ویرایش کنید.

ویژگی محتوای تصویری خوب

 

در موارد بالا، چند ویژگی محتوای تصویری خوب را برایتان بازگو کردیم. با رعایت این نکات می توانید محتوای تصویری خلق کنید که علاوه بر رعایت کیفیت، در جذب مخاطب بیشتر نیز به شما کمک می کند و باعث موفقیت بیشرتان می شود. به شما توصیه می کنم برای درک بهتر این مقاله حتما سری هم به مقاله “اصول تولید محتوا چیست ؟ (اصول، قواعد و راهکارها)” بزنید. اگر در هر بخش از مسیر لذت بخش تولید محتوا به مشکلی برخورد کردید، تیم پشتیبانی آتیوا برای کمک به شما آماده است. لطفا، حتما با ما تماس بگیرید.

ویژگی محتوای تصویری خوب از نگاه شما !!

خوب فکر کنید! اگر ویژگی دیگری به ذهنتان می رسد و یا تجربه ای در زمینه تولید محتوای تصویری دارید، حتما با ما و سایر کاربران سایت آتیوا در میان بگذارید. ما از شنیدن نظرات شما خوشحال می شویم.

دیدگاه کاربران
  • psddesign_ir 11 آوریل 2020

    عالی و مفید بود

    • admin 11 آوریل 2020

      ممنون از شما که مطالعه کردید. نظر شما درباره یه محتوای خوب چی هست ؟

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *