0
09214286013 ~ 09214284773

اصول تولید محتوا چیست ؟ (اصول، قواعد و راهکارها)

اصول تولید محتوا چیست؟

در این پست “اصول تولید محتوا چیست” قصد داریم تا به بیان مهمترین اصول تولید محتوا که تقریبا برای انواع محتوا یکسان است بپردازیم؛ پس در ادامه با آتیوا همراه باشید.

همه ما می توانیم محتوا تولید کنیم. اما فقط تعدادی از این محتواها به نتیجه ی پیش بینی شده دست پیدا می کنند. بنابراین اگر بخواهید شانس دیده شدن محتوای خود را افزایش دهید و کاری کنید که این محتوا مورد پسند کاربران قرار بگیرد، باید اصولی را رعایت کنید. این قوانین فارغ از نوع محتوا و نحوه انتشار آن، همواره یکسان است و می تواند تضمینی برای موفقیت محتوای شما باشد.

در این پست به ۵ اصل مهم و کاربردی در تهیه محتوا پرداخته ایم. شما عزیزان را به خواندن این مقاله دعوت میکنیم. برای آشنایی بیشتر با مفهوم محتوا، می توانید مقاله “محتوا چیست (آشنایی با محتوا و تعاریف آن)” را نیز مطالعه فرمایید.

۱- طراحی استراتژی محتوا (چرا؟)

هیچ محتوایی نمی توانید طراحی کنید بدون اینکه دلیل آن را بدانید. در اولین قدم، آنچه را که می خواهید بدان دست پیدا کنید در نظر بگیرید.هدف شما از تولید محتوا چیست؟ آیا می خواهید فروش خود را افزایش دهید؟ بنابراین به فکر طراحی یک محتوای تبلیغاتی ویدیویی هستید. آیا قصد آن را دارید که محصول خود را به مخاطبانتان معرفی کنید؟ بنابراین به فکر ایجاد یک سایت فروشگاهی هستید و می خواهید به تولید محتوای متنی و تصویری بپردازید. یا اینکه می خواهید تجربیات خود را در اختیار کاربران قرار دهید؟ و به طراحی پروژه محتوای الکترونیکی آموزشی فکر میکنید. (محتوای الکترونیکی چیست؟)

متاسفانه بسیاری از کسب و کارها هدف مشخصی برای تولید محتوا ندارند و خیلی زود در کار خود شکست می خورند. اگر از همان ابتدا مأموریت محتوای خود را مشخص کنید، درصد بیشتری از مسیر را طی کرده اید.

۲- مخاطب مورد نظر خود را مشخص کنید(چه کسی)

برای درک اینکه چه محتوایی را به چه فرمتی و در چه زمانی تولید کنید، باید به پرسش چه کسی پاسخ دهید. شما برای چه کسی می خواهید به تولید محتوا بپردازید؟ برای این کار باید به تجزیه و تحلیل بازار هدف خود بپردازید، به صورت حضوری تحقیق کنید، نظرسنجی های آنلاین راه بیندازید، در رسانه های اجتماعی تحقیق کنید و نظرسنجی هایی را ترتیب دهید تا تصویر شفافی از مخاطبین خود داشته باشید.نکته ی مهمی که در اینجا باید به خاطر داشته باشید این است که به حرف ان ها گوش دهید به ویژه اگر این نظرات منفی باشند. در سایت ها و شبکه های اجتماعی به رقبای خود سر بزنید تا ببینید آن ها با چه چالش هایی روبرو هستند.

اصول تولید محتوا

۳- محتوایی تولید کنید که با ارزش و قانع کننده باشد

اگر چه امروزه مردم از محتواهای بیشتری نسبت به گذشته در ارتباط هستند، اما مخاطبانی که از این محتواها استفاده می کنند بسیار باهوش تر شده اند و با حساسیت بیشتری انتخاب می کنند و این بدان معنی است که محتوای شما نیاز به جذب، تعامل و جالب توجه بازار هدفتان دارد. بازاریابی محتوا در واقع بیان کردن یک داستان است نه، فروش. لازمه ی آن داشتن مهارت هایی برای انتشار محتوا است نه مهارت های بازاریابی. به همین دلیل است که بازاریابان محتوا در اولویت خود کسانی را استخدام می کنند که د طراحی محتوا مهارت داشته باشند. نه بازاریابان و کسانی که صرفا کپی و پست می کنند.

این موضوع اهمیت تولید محتوای با ارزش را می رساند.

۴- بازاریابی کنید

پس از تولید محتوای ارزشمند نوبت عرضه آن به مخاطب می رسد. بسیاری از افراد در بازاریابی شکست می خوردند و نمی توانند مخاطبی را جذب کنند ، آن هم فقط به این دلیل که پس از تولید محتوا فکر می کنند کارشان پایان یافته است. در حالی که این تازه اول راه است. و اینجاست که شبکه های مجازی وارد عمل می شوند. به قول جی بائر، محقق و روزنامه نگار:«محتوا آتش است و رسانه های اجتماعی مانند بنزین.» اگر کسی محتوای شما را نبیند (حتی اگر از هر نظر غنی باشد) هیچ فایده ای ندارد، بنابراین از فناوری هایی همچون شبکه های اجتماعی استفاده کنید تا محتوای خود ر ابه دست مخاطبانتان برسانید. در صورتی که تمایل دارید ف در رابطه با بازرایابی محتوا بیشتر مطالعه کنید پیشنهاد میکنیم مقاله بازاریابی محتوا چیست را مطالعه نمایید.

اصول تولید محتوا

۵- آمار و ارقام را تحلیل کنید

هر استراتژی موفقیت آمیز در بازاریابی و تولید محتوا به منظور سنجش اینکه چه محتوایی به هدف خود (در جذب کاربر) رسیده است و کدامیک کi موفقیت آمیز نبوده، به داده های اطلاعاتی نیاز دارد. متیو پنزنی:« محقق و متخصص تولید محتوا یک توصیه خیلی مهم دارد و آن این است : « که سعی کنید، آزمایش کنید و در صورت لزوم کنار بگذارید.»

یکی از مهمترین ویژگی های رسانه های اجتماعی این است که در صورت عدم موفقیت یک محتوای تولید شده به راحتی می توان درآن تغییراتی ایجاد کرد یا آن را حذف نمود .

نظر شما درباره اصول تولید محتوا چیست ؟

برای شروع به تولید محتوا چیز زیادی لازم نیست با خود همراه داشته باشید. تا وقتی که پاسخ سوال های (چرا و برای چه کسی را ) همواره در ذهن خود داشته باشید نصب راه را طی کرده اید.

۵ اصل مهمی که در بالا اشاره شد، مهمترین مواردی است که می بایست در تهیه محتوای خود در نظر بگیرید. تنها در صورت رعایت این قوانین است که می توانید با خیال راحت بنشینید و به موفقیت پروژه های خود نگاه کنید.

شما از چه اصولی در طراحی محتوا پیروی می کنید؟ آیا با مواردی که در بالا به آن ها اشاره شد، موافق هستید؟ نظرات و تجربیات ارزشمند خود را درباره اینکه اصول تولید محتوا چیست با ما در میان بگذارید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *