0921428477309214286013
0

انواع بازاریابی محتوا (آشنایی، استراتژی و راهکارها)

انواع بازاریابی محتوا

در این مقاله قصد داریم به انواع روش های بازاریابی محتوا بپردازیم و ببینیم که چگونه می توان در این مسیر پر از چالش موفق شد. در ابتدا توصیه می کنیم مقاله بازاریابی محتوا چیست را مطالعه کنید تا با تعاریف و مراحل انجام آن آشنا شوید.

آشنایی بیشتر با انواع بازاریابی محتوا !!!

بازاریابی محتوا روش های متفاوتی دارد که شما می بایست با توجه به مهارت های خود، شناخت مخاطب و بستر انتشار، بهترینش را انتخاب کنید. در ادامه تعدادی از انواع بازاریابی محتوا را با هم مرور می کنیم.

بازاریابی محتوا به کمک رسانه های اجتماعی:

با داشتن بیش از 3.7 میلیارد کاربر در جهان، درک این موضوع که چرا بسیاری از کسب و کارها روی بازاریابی در شبکه های اجتماعی سرمایه گذاری می کنند، آسان است. پلتفرم هایی مانند فیسبوک، اینستاگرام، پینترست، لینکدین و اسنپ چت نمونه هایی از بهترین شبکه های مجازی هستند که می توانید انواع محتوا ی تصویری، ویدیویی، متنی و … را در آن ها طراحی کرده و با مخاطبین خود به اشتراک بگذارید. تمام این شبکه های اجتماعی با روش های انتشار محتوایی که دارند فرصت های زیادی را برای ارتباط مؤثر بین شما و مخاطبینتان فراهم می کنند.

انواع بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا به کمک اینفوگرافی ها:

اینفوگرافی ها، محتوا، اطلاعات و داده ها ر ابا یک فرمت گرافیکی و قابل درک به نمایش می گذارند. این نوع محتوا با ترکیبی از کلمات ساده، جمله بندی های کوتاه همراه با تصاویر گرافیکی یک راه عالی برای ارتباط مؤثر با مخاطبینتان است. زمانی اینفوگرافی ها تاثیرشان بیشتر می شود که شما سعی کنید یک موضوع آموزشی یا مبحثی پیچیده را به کمک آن ها خلاصه کنید تا همه مخاطبان بتوانند آن را درک کنند.

بازاریابی محتوا به کمک وبلاگ نویسی:

وبلاگ ها و سایت های اینترنتی، یک بستر قدرتمند باری بازاریابی و به اشتراک گذاری محتوای شما با مخاطبینتان هستند. محتوایی که در یک سایت منتشر می کنید م یتواند آموزشی، خدماتی یا ارائه محصولاتتان باشد. برای طراحی سایت سعی کنید از افراد متخصص کمک بگیرید تا علاوه بر محتوای خوب، مخاطبین از تماشای وباسایت شما لذت ببرند.

انواع بازاریابی محتوا

بازاریابی به کمک تولید محتوای ویدیویی :

تحقیقات نشان می دهد که بیش از 50 درصد کاربران و مشتریان مایل به دیدن فیلم هایی از محصولات مورد علاقه خود هستند. محتواهای ویدیویی می توانند نرخ بازگشت سرمایه را بهبود بخشند و یک ارتباط قوی با مخاطبین برقرار کنند. شما می توانید انواع فایل های ویدیویی را درشبکه های اجتماعی و سایر بسترهای ارائه محتوا با مخاطبانتان به اشتراک بگذارید و اینگونه محصولات و خدمات خود را تبلیغ کنید.

بازاریابی محتوا به روش سنتی تبلیغات:

اگر به یاد داشته باشید، در مقاله بازاریابی محتوا چیست، گفتیم که روش های سنتی تبلیغات برای فروش محصولات جای خود را به بازاریابی محتوا داده است. ولی به این معنی نیست که تبلیغات پولی، برای دستیابی به مخاطبین هدف شما بی فایده و ناکارامد هستند. این نوع تبلیغات می تواند کمک کند که با سرعت بیشتری محصولات و خدمات خود را به مخاطبین گسترده تری معرفی کنید.

انواع بازاریابی محتوا

روش های زیادی برای تبلیغ کردن وجود دارد. شما می توانید تبلیغ خود را در شبکه ها اجتماعی و صفحات مرتبط با موضوع خود منتشر کنید یا در وب سایت ها به تبلیغ کسب و کار خود بپردازید. این تبلیغات می تواند در ازای دریافت پول از شما باشد یا اینکه شما می توانید در نقش اسپانسر ظاهر شوید. سعی کنید با شناختن روش های موثر تبلیغات بهترین نوع آن را برای خود بر گزینید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *