0
09214286013 ~ 09214284773

محتوای صوتی چیست (چیستی، چرایی و مخاطبین)

محتوای صوتی چیست

در این مقاله میخواهیم اینکه محتوای صوتی چیست و چه کاربردی دارد را مورد بررسی قرار دهیم. مخاطبین محتوای صوتی را بشناسید و بهترین استفاده را از این نوع محتوا ببرید. پس در ادامه با آتیوا همراه باشید.

همه چیز به زمان بر میگردد! اگر سایر مقالات مربوط به تولید محتوای ما را خوانده باشید همواره توصیه کرده ایم که حواستان به زمان باشد. شما وقت زیادی برای جلب توجه مخاطب و عرضه ی محتوای خود به آن ها ندارید. اما چاره کار چیست؟ تولید محتوای صوتی.

در سال های گذشته و در حالی که علم به سرعت پیشرفت می کرد، محتوای صوتی در برهه هایی از زمان نقش کمرنگ به سایر انواع محتوا ایفا کرد. اما امروزه با گسترش شبکه های اجتماعی و تنوع سلیقه متفاوت مخاطبین، می توان گفت تهیه محتوای صوتی به اندازه سایر انواع محتوا مهم است و می تواند در جذب کاربر موثر باشد.

با توجه به مواردی که گفته شد، بیایید یک تعریف نهایی برای محتوای صوتی در نظر بگیریم. البته تعریف این نوع محتوا ممکن است از نظر هر کسی متفاوت باشد.

محتوای صوتی چیست ؟

در پاسخ به این سوال که “محتوای صوتی چیست” باید گفت: « محتوای صوتی یعنی رساندن پیام به کمک صوت و از طریق ابزارهای صوتی به گوش مخاطبین ».

رفتار مخاطبین در عصر حاضر دچار تغییر و تحول بسیاری شده است. با افزایش استفاده از ابزارهایی که بر پایه صوت ارتقا یافته اند مانند، تلفن های هوشمند، بلندگوهای هوشمند، تلویزیون های پیشرفته، خودروهای مجهز به فرمان های صوتی و … مخاطبین به سمت استفاده بیشتر از صوت در زندگی روزمره روی آورده اند. بنابراین تولید محتوای صوتی می تواند برای شما بخش اعظمی از مخاطبین را به همراه داشته باشد.

پادکست ها، کتابهای صوتی ، رادیو اینترنتی از جمله پر طرفدارترین محتواهای صوتی هستند که در هر سنی مخاطب ویژه خود را دارند.

محتوای صوتی چیست

چرا باید از محتوا صوتی استفاده کنیم ؟

  • محتوای صوتی نسبت به سایر انواع محتوا، مانند محتوای تصویری و ویدیویی حجم بسیار پایین تری دارد و مخاطب می تواند آن را به راحتی در حافظه سیستم خود ذخیره کند.
  • مخاطب در هر زمان و در هر مکانی می تواند به صدای شما گوش دهد. چه در حال راه رفتن باشد و چه در حال خوابیدن و یا حتی موقع غذاخوردن!
  • پس از تولید محتوای صوتی می توانید در اکثر پلتفرم ها آن را منتشر کنید. حتی در ساده ترین شبکه های اجتماعی هم امکان انتشار صدا وجود دارد.
  • به دلیل حجم پایین محتواهای صوتی مخاطبان رغبت بیشتری برای به اشتراک گذاشتن آن خواهند داشت و این یعنی جذب مخاطب بیشتر .
  • محتوای صوتی به خوبی می تواند احساسات شما را به مخاطب منتقل کند. صداها از جمله مهمترین راه های انتقال عواطف انسانی هستند.
  • تولید محتوای صوتی بسیار راحت است. شما به کمک گوشی همراه خود در عرض چند دقیقه می توانید یک محتوای خوب تهیه کنید.

چه کسانی محتوای صوتی تولید می کنند ؟

تقریبا در همه ی کسب و کارها می توانید از محتوای صوتی استفاده کنید. به نمونه های زیر توجه کنید:

  • اگر بهترین دوست شما کتاب است، پس بهترین نوع محتوا که می توانید تولید کنید شاید محتوای صوتی باشد! امروزه تبدیل کتاب ها به پادکست، یکی از پر مخاطب ترین زمینه های فعالیت در تولید محتوای صوتی است. همین حالا یک کتاب را انتخاب کنید و شروع کنید به ضبط صدای زیبای خود.
  • اگر به یک موضوع خاص تسلط دارید و می خواهید در زمینه آموزشی تولید محتوا کنید، محتوا صوتی می تواند یکی از انتخاب های پیش روی شما باشد. کاربران تمایل بیشتری به شیندن صدای شما دارند تا دیدن ویدیو و …
  • اگر به برگزاری یک سمینار فکر میکنید ولی ممکن است همه ی کاربرانتان در این رویداد شرکت نکنند. کافیست با تولید یک محتوای صوتی از صحبت های خود، پیامتان را به گوش آن ها نیز برسانید.

محتوای صوتی چیست

در نهایت باید بگوییم که محتوای صوتی به عنوان یکی از فعالترین اعضای تولید محتوا شناخته می شود که اگر به فکر پیشرفت در زمینه کسب و کارتان هستید، حتما به تولید آن توجه ویژه ای کنید. اصولی که در طراحی سایر انواع محتوا گفته شد در رابطه با این نوع محتوا نیز صادق است و با برنامه ریزی قبلی می توانید در این زمینه به موفقیت های چشمگیری برسید. در هر مرحله از تولید محتوا که باشید به یاد داشته باشید تیم پشتیبانی آتیوا همیشه برای کمک به شما عزیزان آماده است.

نظر شما چیست؟

تعریف شما از محتوای صوتی چیست؟ شما چه انتظاری از شنیدن یک محتوای صوتی دارید؟ به نظر شما محتوای صوتی چه جایگاهی در زمینه تولید محتوا در عصر جدید دارد؟ نظرات ارزشمند خود را با ما و سایر کاربران سایت آتیول به اشتراک بگذارید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *